Bieżące informacje

Jak zgłosić potrzebę kontroli autokaru przed wyjazdem na letni wypoczynek?

Data publikacji 11.07.2022

Policjanci Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Polkowicach w związku z zbliżającymi się wakacjami i poniekąd wychodząc naprzeciw oczekiwaniom organizatorów i uczestników wycieczek, zachęcają do zgłaszania potrzeby kontroli autokarów przed wyruszeniem w trasę. Występują jednak pewne warunki, aby taka kontrola mogła się odbyć w dogodnym dla zgłaszających terminie.

Zgłoszenie pisemne organizatora lub przewoźnika należy kierować do Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Polkowicach z 14-dniowym wyprzedzeniem w formie pisemnej lub telefonicznej pod numerami telefonów:

  • 47 874 72 21 - Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego
  • 47 874 72 24 - Asystent Wydziału Ruchu Drogowego

W trakcie zgłoszenia podać należy:

  • datę i godzinę wyjazdu
  • miejsce wyjazdu autokaru
  • liczbę autokarów

Zgłoszenie dokonane z odpowiednim wyprzedzeniem pozwala racjonalnie zaplanować czynności funkcjonariuszy w dniach, w których zgłoszono kilka kontroli autobusów, a są to nierzadko dni wolne od pracy lub czas wakacji.

Organizator powinien przeznaczyć na kontrolę autokaru około jednej godziny przed planowaną godziną odjazdu. Przeprowadza się również kontrolę z pasażerami, lecz wówczas należy pamiętać, że w przypadku ujawnienia złego stanu technicznego autobusu i zatrzymania dowodu rejestracyjnego, dalsza jazda przeważnie jest niemożliwa.

mł.asp. Przemysław Rybikowski
Oficer Prasowy
KPP w Polkowicach
tel. 600-229-096

Powrót na górę strony