Oszukani na tzw. „Blika” – policjanci apelują o ostrożność
Polkowiccy policjanci ostrzegają przed oszustami, którzy kolejną metodą wyłudzają pieniądze od mieszkańców regionu. Właśnie takie zdarzenie funkcjonariusze odnotowali w minioną środę. Sprawcy wykradli dane do kont bankowych pokrzywdzonych poprzez komunikator WhatsApp, a następnie przelali pieniądze za pomocą aplikacji „BLIK”. Policjanci ostrzegają! Nie dajmy się okraść!
Funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Polkowicach, przestrzegają przed kolejną formą oszustwa internetowego. Zazwyczaj złodzieje kradną tożsamość osoby, podszywając się pod nią, a następnie proszą jej znajomych o podanie hasła „Blik”.
Tym razem sprawcy za pomocą przesłanych linków do pokrzywdzonych wyłudzili dane dostępowe do kont bankowych, skąd przelali za pośrednictwem tzw. „Blika” kwoty, które łącznie przekroczyły 3 tysiące złotych.
Jak jeszcze działają tacy oszuści?
Za pomocą mediów społecznościowych, na przykład Facebooka lub komunikatora Messenger podszywają się pod znajomych i proszą o pilną pożyczkę. Twierdzą na przykład, że znaleźli się w trudnej sytuacji finansowej i potrzebne im są pieniądze. Naszym zadaniem jest wysłać takiej osobie wygenerowany za pomocą bankowej aplikacji mobilnej kod BLIK i przekazać go za pomocą wiadomości zwrotnej. Sumy nie są duże, dlatego wiadomość nie musi z początku wzbudzać żadnych podejrzeń.
W przypadku otrzymania takiej wiadomości, warto zadzwonić do znajomego czy jest to prawdą. Będziemy mieli wtedy pewność, że rzeczywiście potrzebuje on pomocy. Warto zachować ostrożność i nie przekazywać żadnych pieniędzy pod naciskiem, stresem lub w pośpiechu. Kod BLIK wykorzystujmy tylko i wyłącznie na własny użytek, będąc przy bankomacie, z którego sami korzystamy. Nie podawajmy numerów kont, danych do logowania, ani innych informacji dotyczących naszego konta.
mł.asp. Przemysław Rybikowski
Oficer Prasowy
KPP w Polkowicach
tel. 600-229-096